Webbyrå i Stockholm - KunderWebbyrå i Stockholm lever för kunden

På grund av att Stockholm är Sveriges absolut största stad samt Sveriges huvudstad är Stockholm numera berikat av hungriga kunder som söker en säker och duktig Webbyrå i Stockholm. Trots den stora mängd webbyråer i Stockholm finns det fortfarande en stor efterfrågan på Webbyråer i Stockholm. Detta medför dock inte att alla webbyråer i Stockholm har fått klarar av att nå ut till de potentiella kunderna.

Nå ut till webbyråns kunder

Som webbyrå i Stockholm har man stor konkurrens, det finns många olika sätt att nå ut till de potentiella kunder man vill åt. Det absolut vanligaste att leta efter en webbyrå i Stockholm är att söka på google, det är även många som fråga bekanta och anställda om de har typ på bra webbyråer i Stockholm tänk därför alltid på att göra det där lilla extra och följa upp efter ni producerat WordPress hemsidan och hör efter om de är nöjda med er webbyrå och om ta chansen att säja in något nytt.

Kunder för WebbyrånNå ut på google som webbyrå i Stockholm

För att nå ut på Google som webbyrå i Stockholm finns det två alternativ.

  1. Köp in Google AdWords annonser och betala per klick.
    1. Detta är dock inte rekommenderat i första fall då klicken för t.ex. ”Webbyrå i Stockholm” kan komma upp i runt 50-60 kr per klick. Såvida du inte har en större budget för just AdWords
  2. Jobba med SEO (Sökordsoptimering)
    1. Ta fram bra texter om ämnen inom de sökord du vill få bättre ranking på, länka sidan med andra sidor och jobba mycket med länkar inom din egen hemsida.

Webbyrå kunder i Stockholm

Det finns ofta kunder i din direkta närhet, jobba med att snabbt knyta nya kontakter på LikedIn och andra social-medier, gå på olika events där potentiella kunder kan finnas närvarande och försök hitta kunder i Stockholm som ni kan jobba lägre med och knyt de till er Webbyrå i Stockholm.

Bra webbyråer behåller sina kunderWebbyrå i Stockholm 

Att starta och driva en lyckad och bra webbyrå i Stockholm är svårt, dels på grund av den stora konkurrensen men också på grund av den breda kunskap webbyrån hela tiden måste uppdatera sig inom.

Här är några av de kunskaper/områden en webbyrån i Stockholm hela tiden måste vara uppdaterad inom:

  • Webbdesign
  • Grafisk formgivning
  • UI och UX design
  • Webbproduktion
  • WordPress
  • WordPress Plugins
  • WordPress teman
  • WordPress säkerhet
  • Nytt inom CSS och XHTML
  • Serverteknik
  • Serversäkerhet
  • E-post utskick samt e-post utskickssystem
  • AdWords annonsering, AdWords analyser samt AdWords strategier
  • Facebook annonsering
  • Sökordsoptimering, SEO ON-page och OFF-page
  • Webbstrategi och E-marknadsföringsstrategi

Som man snabbt märker är det ett extremt många områden och under varje område finns det många olika system och tekniker man kan använda.

Hur gör man då för att lyckas som webbyrå i Stockholm?

  1. För och främst titta ordentligt på hur markanden ser ut i Stockholm. Det första man som nystartad förestagare alltid ska göra är att mycket noggrant göra en konkurrensanalys.
  2. Titta på vad just din Webbyrå i Stockholm kan göra för att nischa sig.
  3. Gå igenom alla rutiner och skapa arbetsprocesser för varje fas/uppgift i ett arbete.
  4. Logga alla arbetsuppgifter webbyrån genomför och koppla dessa mot kunderna.